torsdag 24 januari 2008

Johannes Wahlström hotar med polisanmälan

Johannes Wahlström, ansvarig utgivare på tidskriften Tromb tillika mannen som sparkades från Ordfront Magazin efter att ha förfalskat intervjuer med en rad svenska journalisten ringde mig igår för att meddela att han tänker polisanmäla mig för publicering av ”falska uppgifter” om honom. Wahlström fick veta att han är välkommen att utnyttja sin lagliga rätt och att jag har ingenting mera att säga honom. Dock ville han fortsätta snacka och ställde massor av frågor (”Varför skriver du om mig? Är det någonting personligt? Vet du att jag kan ryska?”) som jag inte hade någon lust att besvara. I desperation försökte han att gå över till ryskan och fortsatte fråga, men fick gång på gång höra att han är välkommen att polisanmäla mig och att jag inte ska svara på hans frågor. Till sist blev jag tvungen att lägga på.

Vad gäller själva polisanmälan så känns det lugnt. Den kan inte innehålla mer substans än Wahlströms förfalskade intervjuer. Vill han göra sig till åtlöje inför svenskt rättsväsende så är det hans problem, inte mitt.

Det är dock lite ironiskt att mannen som kallar avsaknad av statliga subventioner för ”censur” använder hot om rättsliga åtgärder för att frisera hans bild i bloggvärlden.

Andra bloggar om: , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

подумаешь! я тоже умею по-русски...

Anonym sa...

Bra jobbat! Han gillar tydligen inte att man diskuterar hans vansinne.

Anonym sa...

Speciellt för Johannes Wahlström
http://www.youtube.com/watch?v=37SodCJn9Co

Anonym sa...

Johannes Wahlström hat och lögner har gjort honom persona non grata hos alla svenska redaktioner med ambition.

När inte minst Ordfront egen chefredaktör insåg bedrägeriet och hatet åkte han ut, och har nu lyckats lura ett antal blåögda ungdomar på "Tromb" att avstå sitt statsunderstöd för att istället pumpa in pengar till den antisemitiska och kvinnoförtryckande hatpamfletten Mana.

Anonym sa...

Stå på dig, Dmitri !

Anonym sa...

*lol@Wahlström*